tirsdag 21. september 2010

om å dele en kake..

Jeg har de siste to årene tatt en videreutdanning i ledelse og innovasjon. Forrige uke var siste samling og gjennomgående tema var kunnskapsdeling. Et artig begrep egentlig. For kan egentlig kunnskap deles? For at noe skal kunne deles må det jo være noe å dele i fra? Og innebærer ikke begrepet at når jeg deler det med deg så får jeg mindre og du mer?

Det som er veldig inspirerende med den gjengen på ca 40 som nå har møttes i en serie samlinger, er at jeg vet at når vi møtes så skapes ny kunnskap. Det er diskusjoner som får mine tidligere antakelser til å blekne og min verdensoppfatning til å gynge. Det er ganske spesielt å være en del av en slik fellesskap og vemodig å tenke på at den arenaen for meningsutveksling snart vil være borte.

For det er unektelig ganske greit å dele en kake som blir større jo mer man spiser av den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar