lørdag 25. september 2010

om å høste

Mitt siste paper i en rekke av 8 skal leveres inn i morgen. Endel arbeid var gjort tidligere, men litt gjensto. Selv om intensjonene var gode om å få det gjort i uka som var, dukket det opp så mye annet at dagen i dag ble satt av til paperskriving.

Og mens jeg fordypet meg i ulike definisjoner av innovasjon var mann og barn og fiska de første fiskene på stanga til Littja. Jeg var kommet til begreper knyttet til læring, da fisken var kokt og katta prøvde seg på fersk fisk for første gang. Ripsbærsafta ble kokt mens jeg klødde meg i hodet for hvordan jeg skulle finne sammenhenger. Og prøvesmakt av ei forventningsfull lita jenta, da jeg et øyeblikk ga opp og surfa litt på internett.

Da klokka var fem, hadde jeg bare vært ute av huset for å kjøpe øl, høstøl riktignok. Og det var da min kjære mann pakka sekken med kaffe, te og ripsbærsaft og annonserte av ettermiddagskaffen tar vi ute i dag. Og på sykkeltur i skogen, omgitt av høstens vakre fargespill, ei meget fornøyd lita jente og en sopplukkende mann kjenner jeg den gode lykkefølelsen kommer snikende. Paper får være paper, det er dette som betyr noe!

Og hva smaker bedre enn å komme hjem og spise av det man har høstet i løpet av dagen, mens mørket senker seg utenfor. I dag ble det soppsuppe med tyttebær, timian og varme rundstykker. Og høstøl =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar