torsdag 28. oktober 2010

om endringer

Endringer er ikke noe nytt. Det skjer endringer hele tiden. Den siste tiden virker det bare som om endringene skjer litt fortere. Jeg føler allerede at teorier jeg lærte om på NHH er utdaterte, sannheter som var sannheter for noen år tilbake er gammeldagse illusjoner.

Og så prøver jeg å henge med som best jeg kan. Det å sette seg litt inn i bloggverdenen har åpnet øynene for et annet univers der meninger skifter og "sannheter" skifter ut enda raskere enn jeg før har vært med på. Og som mor føler jeg et konstant press for endring; hele tiden gi Littja nye utfordringer, men ikke for store. Som kone ønsker jeg å være med å skape interessante hverdager for vår lille familie. Som konsulent gi mine kunder en kombinasjon av nye innfallsvinkler og råd om hva som har fungert tidligere.

Det er litt fristende å hoppe av dette stadige peset om å lære mer og "være i endringene". Det kunne vært godt å bare gjort ting jeg har gjort før og som jeg føler jeg behersker 100%. Men når jeg tenker meg om er det ikke et alternativ. Jeg synes jo det er kjempeartig å lære nye ting, treffe nye mennesker og sette meg i nye situasjoner som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle.

Og når jeg liker å være litt forskjellig fra dag til dag, er det jammen godt at andre også liker det!

Med ønske om en fortsatt interessant og innholdsrik dag i stadig endring =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar